Alapvető trükkök:
A trükköket először sík terepen, vagy kis szintkülömbségeknél, védőfelszerelésben gyakoroljuk! Senki
nem lesz elsőre profi! Kitartás emberek!
Kissebb szintkülömbségek , mondjuk járdaszegély leküzdése:
Alap trükk, a kecskés. Mindenki gyorsan, elsajátíthatja, elvégzése nem igényel különösebb gyakorlatot.
Gondolom az első kerék megemelése azért már mindenkinek megy. Akinek nem,annak íme:
lényegében fekvőtámaszt kell nyomni a kormányon, annyi külömbséggel, hogy amikor kinyomjuk
magunkat, a kormányt tovább rántjuk magunk felé.
A kecske lényege, hogy egyszerre mindkét kereket egyzserre emelem. Ezt úgy lehet elérni, hogy a sima
kormányemeléstől eltérően a testsúlyomat a kormány fölé helyezem, majd mintha a lábaimmal is
fekvőzni akarnék ugyanúgy elrugaszkodom. DE! Nem csak a kezemmel, hanem a lábbammal is
kapaszkodom! Ezt úgy teszem meg, hogy miközben ugrom, a lábaimmal ráfeszítek a pedálra. Ez
egyébként jön magától. Ha ez már megy léphetsz tovább.
A BunnyHop: Látványos, és hatásos trükk, amit azomban sokat kell gyakorolni. Ezzel már nagy(obb)
szintkülömbségeket is legyőzhetsz.
Ha már megy a hátsó kerék megemelése, nem lesz olyan nehéz dolgod.
Itt az a lényeg, hogy először az első, majd a hátsó kereket lendítem a magasba. Ezt úgy érhetem el, hogy
a fekvőtámasz mozdulatát megspékelem egy testsúly-hátralendítéssel, amitől az első kerék szépen
felemelkedik. Ha már sikerül néhány métert így gurulnod, jöhet a második fázis: a testsúly előre és
felfelé történő dobása. Ha mindent jól csináltál, már a levegőben is vagy. Ezt igazándiból nem lehet így
jól elmagyarázni,
A Manual: sok gyakorlati haszna nincs, viszont bitangjól néz ki. Bunnyhopp, a második fázist leszámítva.
Na, ezt nem tanulod meg egy hét alatt sem.